A SZEnavis, vagyis a Széchenyi István Egyetem betonkenucsapata egyedüli magyarként előkelő helyezéseket szerzett a hét ország több mint negyven egyetemének részvételével lezajlott 19. Német Betonkenu-regattán. A győri intézmény hallgatói minden versenyre új technológiával építik hajójukat, amelyet az idén csak néhány gramm választott el attól, hogy a legkönnyebb legyen az egész mezőnyben.
A Széchenyi István Egyetem 2012-ben alakult betonkenucsapata hatalmas utat járt be az elmúlt 12 évben: első hajójuk 380 kilogrammot nyomott, a közelmúltban megrendezett németországi regattán pedig alig több mint 12 kilogrammal mérlegeltek.
A Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata, a SZEnavis képviselte Magyarországot a rangos európai versenyen.
„A csapaton belül a kezdetektől íratlan szabály, hogy soha nem egy meglévő fejlesztést tökéletesítenek a hallgatók, hanem minden évben más technológiával építenek új hajót. Így biztosít a versenycsapat gyakorlati tudást, folyamatos szakmai fejlődést tagjainak”
– osztotta meg Pollák András, a SZEnavis alapítója és jelenlegi mentora, az egyetem Építőanyag-vizsgálati és Épületfizikai Laboratóriumának vezetője. Kiemelte, a német versenyen hét ország több mint negyven egyetemének közel hetven egysége vett részt, amelyek soraiban egyetlen magyarként a Széchenyi István Egyetem csapata is ott volt. A SZEnavis női párosa negyven induló közül a tizedik, a férfi páros ötvenből a kilencedik, míg vegyes párosuk harmincból a hatodik helyen végzett.
A SZEnavis betonkenuja nagyszerűen siklott a nemzetközi vizeken.
„Már a szemeszter legelején összejövünk, hogy kitaláljuk, milyen technológiával alkossuk meg aktuális hajónkat. Ötleteinknek ki kell állnia a megvalósíthatóság próbáját, megvizsgáljuk, hogy minden eszköz rendelkezésünkre áll-e, és természetesen mentoraink, tanáraink véleményét is kikérjük. Sokan nem értik, hogy mi értelme betonból kenut építeni, egyáltalán miként marad fent a beton a vízen. Nekünk éppen ez a mérnöki kihívás a lényeg, amit még tovább fokozunk azzal, hogy mindig más, a többi csapat által kevésbé alkalmazott technológiákat választunk. Idei, geotextiles módszerünk is egyedinek bizonyult”
– fogalmazott Gerencsér Máté építőmérnök-hallgató.
Hozzátette, számukra nem elsősorban a verseny evezős része a legfontosabb, hanem az, hogy minél jobb kenut építsenek. A céljuk az volt, hogy a lehető legkönnyebb hajóval tudjanak indulni Németországban. A 12 kilogrammal a csapat történetének legjobb eredményét érték el, és csak grammok választották el őket a legkisebb súlyútól. A cél, hogy tovább csökkentsék a tömeget, ami újabb kihívás számukra. A hallgató vallja, ez nemcsak kitűnő szakmai gyakorlati feladat, de erősíti a csapatszellemet, a problémamegoldó képességet, a különböző mérnöki készségeket is.
„Büszke vagyok az egész együttesre, hiszen az eddigi legjobb eredményünket értük el egyedüli magyar egységként a rangos nemzetközi mezőnyben. Azon leszünk, hogy a kétévente megrendezett regattán a jövőben is eredményesen képviseljük a hazai színeket és egyetemünket”
– hangsúlyozta.
Győri kenu betonból: mindössze 12 kilogrammos súlyával az egyik legkönnyebb volt a nemzetközi mezőnyben.