Új képzés indításáról írt alá együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem, a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskolával, valamint fenntartójával, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvánnyal. Ennek révén a következő tanévtől okleveles motorkerékpár- és versenyszerelő technikus, illetve versenyautó szerelő technikus (szerviz) képzés indul a budapesti intézményben.
A Széchenyi István Egyetem erős technológiai gyökerekkel rendelkezik, a magas szintű mérnöki tudás képzéseiben, kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységében, valamint a világ elitjébe tartozó hallgatói csapatainak teljesítményében is tetten érhető. Az intézmény – tovább bővítve a technikusképzés területén kialakított széles körű partnerségeit – együttműködési megállapodást kötött a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskolával, valamint fenntartójával, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvánnyal február 8-án. Ennek tárgya egy új technikumi képzés, amely tovább erősíti az egyetem autó-motor sportban betöltött szerepét.
„Az iskolát fenntartó alapítvány számára nagy öröm és fontos mérföldkő ez az együttműködés. A Széchenyi István Egyetemmel évtizedes partnerséget ápolunk, amely a Formula Student-versenysorozatban szereplő hallgatói csapattól a versenymérnöki képzésig számos területen megmutatkozik” – fogalmazott Máthé István, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvány elnöke. Kifejtette, az egyetemmel megvalósított versenymérnöki képzés közös háttércsapata, a Hungarian Racing Engineering Team az elmúlt években jelentős sikereket ért el. Emellett saját versenysorozattal is rendelkeznek, az idén XV. versenyszezonját kezdő MAMI Kupa néven, ami mára a hazai technikaisport-képzések inkubátorversenyévé nőtte ki magát.
Dr. Fecser Nikolett, a Széchenyi István Egyetem Szakképzési Kooperációs Központjának vezetője, Máthé István, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvány elnöke, Lévay Károly, a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola igazgatója, dr. Hanula Barna, a győri intézmény Audi Hungaria Járműmérnöki Karának egyetemi docense és dr. Kovács Zsolt, az egyetem általános és oktatási elnökhelyettese az együttműködés aláírását követően. (Fotó: Dudás Máté)
Lévay Károly, a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola igazgatója hozzátette, a győri egyetem a járműmérnöki képzés tekintetében éllovasa a hazai felsőoktatásnak. „Büszke vagyok arra, hogy az első magánfenntartású intézményként indíthatunk okleveles technikusi képzést egyetemi együttműködéssel” – húzta alá. A Hungarian Racing Engineering (HRE) Team eredményeivel kapcsolatban kiemelte: tanítványukat, Számadó Mátét a Superbike-világbajnokság két futamára is meghívták, ahol rögtön pontot szerzett, tavaly pedig megnyerte az Alpok–Adria- és az Európa-kupát is. „Fiataljainknak minőségi képzést, éles versenyeken szerzett gyakorlatot és felsőoktatásba vezető utat kínálunk a Széchenyi-egyetem partnerségével” – mutatott rá az igazgató.
„Az okleveles technikusi együttműködésünk célja, hogy a szakképzést és a felsőoktatást közelebb hozzuk, a fiatalok számára könnyebben átjárhatóvá tegyük. A tanulók egyes tárgyai beszámíthatók lesznek egyetemünkön, vagyis képzési idejük is lerövidülhet” – mondta el dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi István Egyetem általános és oktatási elnökhelyettese. Kiemelte, azok a fiatalok, akik a motorsporttal szeretnének foglalkozni, és a Magyar Motorkerékpár Technikumot választják, erős szakmai képzést kapnak, ezt követően pedig Győrben folytathatják tanulmányaikat. Az elnökhelyettes köszönetet mondott az ágazatirányító minisztériumnak a képzés megvalósulásának támogatásáért, valamint a MAMI-nak az aktív partnerségért.
„Intézményünk széles körű ipari kapcsolatokkal és olyan hallgatói csapatokkal rendelkezik, mint az Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén zsinórban másodszor is világcsúccsal győztes SZEnergy Team, a szintén a világ élvonalába tartozó, a Formula Studentben versenyző Arrabona Racing Team és a versenyautó motorját fejlesztő SZEngine” – hangsúlyozta. Az elnökhelyettes utalt a MAMI-val együttműködésben megvalósított, motorkerékpárra összpontosító versenymérnök szakirányú továbbképzés sikerére. „Tervezünk egy átfogó mesterképzési szakot is, amely a motor- és az autóversenyzésre egyaránt fókuszál” – jegyezte meg.
Dr. Hanula Barna, a győri intézmény Audi Hungaria Járműmérnöki Karának egyetemi docense a két intézmény gyakorlati oktatással kapcsolatos eredményeire hívta fel a figyelmet. „A MAMI munkatársai példaértékű elszántsággal hozták létre képzéseiket, amelyek több ponton is találkoznak a Széchenyi-egyetem elképzeléseivel. Fontos, hogy a fiatalokat megfelelően motiváljuk, tanulmányaikat élvezetessé tegyük, és konkrét célokat tűzhessenek ki maguk elé. Egészen más úgy matematikát tanulni, ha tudom, hogy a számításom eredménye egy jobb köridő. Ebben rejlik a gyakorlatorientált oktatás ereje” – zárta.